Konkurs prosprzedażowy to zwykła motywacja
Nagroda za najbardziej efektywne realizowanie sprzedaży stanowi świadczenie z tytułu zwiększenia nakładu pracy, czasu, pomysłowości, itp. handlowca w tym zakresie. A tego rodzaju przedsięwzięcia i związanych z nimi świadczeń nie można uznać za konkurs lub nagrody.
Spór w sprawie dotyczył obowiązków płatnika związanych z konkursami prosprzedażowymi. We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że prowadzi działalność w zakresie usług finansowych. Większość jej przychodów pochodzi z udzielania pożyczek tzw. kredytów konsumenckich osobom fizycznym. Pożyczki nie są związane z działalnością gospodarczą lub zawodową klientów.
Spółka tłumaczyła dalej, że podpisała szereg umów o pośrednictwo w sprzedaży produktów finansowych z firmami, które w jego imieniu oferują jej produkty. Za świadczoną usługę pośrednicy otrzymują prowizje. A w celu świadczenia usługi pośrednicy zatrudniają pracowników na umowy o pracę lub cywilnoprawne. Niekiedy takie osoby prowadzą własną działalność gospodarczą.
Z wniosku wynikało, że w celach motywacyjnych spółka organizuje cyklicznie konkursy dla pracowników i partnerów pośredników. Ci rywalizują ze sobą w sprzedaży pożyczek, a zwycięzca otrzymuje nagrodę. Nagrody z reguły mają charakter pieniężny, a ich wartość jest z góry określona w regulaminie i jest uzależniona wyłącznie od tego, które miejsce na liście rankingowej zajął dany uczestnik. Oprócz nagród głównych spółka funduje też „nagrody pocieszenia", które mają formę bonów upominkowych pozwalających na dokonanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta